• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Hur länge har du kämpat, och hur många gånger sökt?
Jag har kämpat hela mitt vuxna liv mellan 2012 och 2023. stor del av tiden var pga lån och spelberoende. Jag fick godkänt på första försöket (på håret efter handläggare kollat med jurist).
Hade dock en välplanerad skälighet och ansökan i över ett år, på många olika saker före jag skickade in den via kommunhandläggare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Nu kan jag äntligen bekräfta att min skuldsanering har vunnit laga kraft, mailade handläggare som bekräftade det skriftligt (på begäran) och som även sa att ingen borgenär överklagat beslutet.

Gick rätt igenom alla 6 steg efter ansökan för min del utan trubbel, otroligt skönt!

- Handläggare gav inledande skuldsanering efter ansökan
- Ingen borgenär motsatte sig inledande
- Fick förslag med betalplan som jag godkände
- Ingen borgenär yttrade sig om betalplanen
- Handläggare gav beslutad skuldsanering
- Ingen överklagade skuldsanering och den vann laga kraft

Allt ligger i mina händer nu att sköta betalningarna och eventuella omprövningar. Inga mer handläggare eller borgenärer som kan ställa till det om jag sköter allt prickfritt, vilket jag avser göra!

Jag har ett slutdatum på eländet: 2028-11 är jag skuldfri!
Stort grattis
 

lollos87

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 April 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
1. Ni som fått inledande, man hör vissa vänta på betalplan någon/några månader, betalar man inget medan man väntar?

2. Om man har löneutmätning, rullar den på tills betalplanen kommer?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Om min mamma betalar en skuld till tandläkare som uppstod innan inledande men hamnade på inkasso efter inledande. Är det gynnande av borgenär?
Jag gör inte betalningen och den görs ifrån hennes konto.
Beloppet i fråga är 1000 kronor.
 

Steven

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
31 Juli 2023
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Nu kan jag äntligen bekräfta att min skuldsanering har vunnit laga kraft, mailade handläggare som bekräftade det skriftligt (på begäran) och som även sa att ingen borgenär överklagat beslutet.

Gick rätt igenom alla 6 steg efter ansökan för min del utan trubbel, otroligt skönt!

- Handläggare gav inledande skuldsanering efter ansökan
- Ingen borgenär motsatte sig inledande
- Fick förslag med betalplan som jag godkände
- Ingen borgenär yttrade sig om betalplanen
- Handläggare gav beslutad skuldsanering
- Ingen överklagade skuldsanering och den vann laga kraft

Allt ligger i mina händer nu att sköta betalningarna och eventuella omprövningar. Inga mer handläggare eller borgenärer som kan ställa till det om jag sköter allt prickfritt, vilket jag avser göra!

Jag har ett slutdatum på eländet: 2028-11 är jag skuldfri!
Grattis!
 

Baklänges

V.I.P
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
302
Mottagna reaktioner
199
Poäng
366
Om min mamma betalar en skuld till tandläkare som uppstod innan inledande men hamnade på inkasso efter inledande. Är det gynnande av borgenär?
Jag gör inte betalningen och den görs ifrån hennes konto.
Beloppet i fråga är 1000 kronor.
Det är ju fortfarande din skuld....
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Ja det var inte det min fråga handlade om.

Vet du svaret eller gissar du?
Jag hade inte betalat den. Den ska ju ingå i din sanering om skulden uppstod innan inledande.
Huruvida den hamnat hos inkasso eller ej bör väl vara irrelevant?
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Samtalet klart igår! En rejält trevlig prick. Nu in väntar ja besked. Svaren jag fick. Till 95% får alla sanering, förr lr senare. hade gjort allt för sänka, det tyckte inte ja. Endast letat upp skulder. Och mailat o skit.
en tydlig brytpunkt för spelavbrott. Mina 80K i skatteskuld för 2023 såg han, sa bara att de ingick. Pratade mest om livet hur det gått till allt skit. Lite familjeförhållande. De kunde ta bilen utan att den e min. Räckte med att frugan lånat ut den för att bedöma, sa att det finns kvitto på bilen tillhör min fru. Men han sa att han ville informera om hur det kan gå. Nu trodde han ej att det händer, för mina 20K de drar i månaden var avgörande för att kunna komma in till utmätning. Och så mycket ja jobbade sa var det inget de ville förstöra.

avslutade med att inledande låg högt upp för att gå igenom. Men det får vi se sa ja och tackade o sa att jag varit pappskalle.
Over and out!!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Samtalet klart igår! En rejält trevlig prick. Nu in väntar ja besked. Svaren jag fick. Till 95% får alla sanering, förr lr senare. hade gjort allt för sänka, det tyckte inte ja. Endast letat upp skulder. Och mailat o skit.
en tydlig brytpunkt för spelavbrott. Mina 80K i skatteskuld för 2023 såg han, sa bara att de ingick. Pratade mest om livet hur det gått till allt skit. Lite familjeförhållande. De kunde ta bilen utan att den e min. Räckte med att frugan lånat ut den för att bedöma, sa att det finns kvitto på bilen tillhör min fru. Men han sa att han ville informera om hur det kan gå. Nu trodde han ej att det händer, för mina 20K de drar i månaden var avgörande för att kunna komma in till utmätning. Och så mycket ja jobbade sa var det inget de ville förstöra.

avslutade med att inledande låg högt upp för att gå igenom. Men det får vi se sa ja och tackade o sa att jag varit pappskalle.
Over and out!!

Grattis!

Vad menas med det fetmarkerade?
Det är ju 40% som får sanering utav dom som söker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp